torsdag 16 juni 2011

28 days and counting

~ : snart, snartsnart : ~


Snart är dagen här.
Dagen då allt tar slut.
  Igår beställde jag och Hanna biljetter till premiären av den absolut sista Harry Potterfilmen. Jag är självklart superexalterad (!!!), men också väldigt ledsen faktsikt. Det här är inte bara slutet på en historia, det är slutet på något jag har levt med i mitt hjärta sen jag var liten. Det låter väldigt dramaqueen och så, men Harry Potter har varit, och är fortfarande, en jättestor del av mig. Utan de här böckerna skulle jag inte vara samma person. Det finns inget som går att gämför med känslan som skapas när jag läser böckerna, när jag känner igen alla repliker och vet precis vad som ska hända. Vart jag än befinner mig är jag hemma om jag har Harry med mig. Behöver jag koppla bort mig från verkligheten vet jag att Harry räddar mig. Vore fenomenet en person skulle det vara min bästa vän. När jag läst ut den sista boken blev jag helt tom. Nu kommer det absolut ingenting mer efter den här filmen, inget mer att räkna ner till på samma sätt. Men med tanke på att vi alla redan vet hur det går så är det ju liksom redan slut på nåt sätt. Men ändå, det blir en brutal och magnifik bekräftelse.
  Dooooonnnn.
  Awh, enough with the blue talk!
  NU TAGGAR JAG! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar