måndag 21 oktober 2013

London in October: Part 1

  Marshmallow clouds, Platform 9¾ and Irish dinner.

  Nu ska jag minsann berätta om London! Söndagen den 13:e oktober flög jag och karl'n min iväg till det fantastiska landet där alla kör på fel sida av vägen. Som vi längtat! Vi lyfte från Arlanda mitt på dagen ungefär, och var ett par timmar senare framme vid Gatwick Airport.


  Vi tog tåget till King's Cross station för att leta reda på vårt hotell, som vi fantastiskt nog hittade till utan problem. Tune Hotels: King's Cross. Att rekommendera, det låg bara ett par hundra meter från stationen så det var väldigt praktiskt. Pyttelitet rum, men vad gör det när man ändå bara ska sova? Inte dyrt heller. 
  Så, utan karta eller någon aning om vart vi skulle tog vi oss en promenad för att jaga käk. På vägen mot Euston snubblade vi in på en irländsk pub/restaurang där vi slog rot i ett par timmar. Supertrevligt, supergott.


  Vi var tämligen överens att efterrätten vi spisade vid detta tillfälle var det överlägset godaste på hela resan. Vaniljglass, färska jordgubbar och Baileys. A blessed piece of tastiness, I tell you. 


  När byxorna kändes lite tajtare i midjan promenerade vi vidare... 


  ...och kilade in på King's Cross igen för att titta till Platform . Det hade förändrats ganska rejält sedan jag var där sist för sisådär fyra år sedan. Kundvagnen hade försetts med både koffertar och fågelbur, och det var aldrig mindre än femton pers i kö för att få fotas med halsdukar som man ikläddes av en stilig karl med lockigt hår (vilket jobb..!).
  Dessutom hade de installerat en liten butik med merch alldeles intill. Det riktigt kliade i fingrarna när vi gick och tittade där inne, men det enda jag kom ut med var lite bilder. Jag sparade mig minsann till nästa dag...



  Vi tog en tidig kväll tillsammans sedan, nästa dag var det nämligen dags...

  To be continued.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar