söndag 1 september 2013

September 1:st

  Idag lyssnade jag färdigt på Harry Potter. Tänk så länge jag hållit på, i april satte jag igång The Philosopher's Stone läst av mr Stephen Fry som jag fått på Magnus iPod (som jag nu antagligen måste lämna tillbaka). Harry har nu, för typ hundrade gången, varit mitt sällskap så gott som varje dag. På tåget, på cykeln, i soffan och i trädgården. 
  Det är otroligt hur mycket dessa böcker kan ge mig varje gång jag läser dem. Varje gång upptäcker jag nya saker, reflekterar olika, uppskattar fler detaljer och fascineras ständigt över hur fantastiskt bra de är. Och så idag, den 1:a september, passande nog, så lyssnade jag färdigt på The Deathly Hallows, och vinkade farväl på platform 9 3/4 ännu en gång. Just som en ny generation lyckliga barn får ta tåget till sitt äventyr. För det tror jag att de gör. 


“Whether you come back by page or by the big screen,
Hogwarts will always be there to welcome you home.”

1 kommentar: