måndag 4 november 2013

The Making of Harry Potter: Part 4

  Gryffindor common room & boys' dormitory, The Mirror of Erised and a couple of paintings

  Vissa grejer var rätt knepiga att få bra bilder på utan blixt (jag hatar blixt), eftersom det var så mörkt, så jag tar bara med det bästa. Så är bilderna dåliga så var resten jag hade sämre (tyvärr)!



  Fun fact: Sällskapsrummet innehåller flera porträtt av föreståndare för elevhemmet, och tavlan på bilden ovan till vänster föreställer en ung Minerva McGonagall.



  I show not your face but your hearts desire. Skulle jag se in i denna spegel på riktigt, då skulle jag se precis det jag såg här. För då skulle jag vara på Hogwarts.


  Fun fact: Alla tavlor är handmålade speciellt för filmerna, och flera av dem är grundade på medlemmar av teamet bakom kameran!



  To be continued.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar