onsdag 6 november 2013

Mr Pumpkin with Sherlock on the side

  Lite sådär i efterhand som vanligt, men såhär såg i alla fall den där pumpalyktan som jag gjorde ut. Jag försökte göra en siluett av Sherlock först, (på ungefär det här viset) men det var ganska knepigt så jag gjorde ett vanligt pumpafejs på andra sidan också. Lyckat på det stora hela, tycker jag!


  Det var en mysig Allhelgonahelg. Vi tände ljus för både morfar, farmor och farfar. Fint, mysigt och lite jobbigt också, såklart. Jag saknar dem väldigt.
  När vi åkte till kyrkogården där farmor och farfar är så regnade det hur mycket som helst. Det var så vackert med alla ljus som stod i minneslunden och visade att det är många som känner likadant som vi. Jag vet i alla fall precis vad farmor skulle sagt; "Nejmen inte ska ni ut i det här vädret för min skull!" Men jag tror nog att hon, och farfar och morfar, är glada att vi tänker på dem ofta.

  För att rycka upp mig lite ur detta så sätter jag igång att förbereda så mycket jag kan inför jul och flytt. Då blir jag glad. Fast det är klart att man ska få sakna och vara lite ledsen ibland också, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar