söndag 30 juni 2013

Medeltidsmarknad i Wadköping

  Något som jag sett fram emot den här sommaren är, som alltid, medeltidsmarknaden i Wadköping, som pågår i skrivande stund. Jag och Magnus besökte den igår, och myste runt bland hantverkare och brända mandlar. Olyckligtvis ville inte min kamera vara med och leka särskilt länge, så jag fick ingen dokumentation av varken pilbågstältet, alla smycken, jycklarna, yxkastningen, hästarna, vikingabåten eller fåret i koppel. Vad jag fick med mig hem var å andra sidan hårspänne, halsband och flera meter tygband som jag med säkerhet tänker använda till en klänning som jag nog förhoppningsvis craftar när jag har tid. Antagligen efter marknaden i Söderköping i Augusti, som jag antagligen ska besöka med Kim, som förra året c: Där kan jag köpa tyg. 



Jag ville verkligen köpa pirathatten. Och en båge. Och allt annat. Men jag sköt ganska bra i alla fall.

1 kommentar: