måndag 13 maj 2013

Stressmåndag

  Sitter just nu och lyssnar på Dervish och försöker peppa mig till att jobba lite med engelska till tentan. Var och besökte sömmerskan som hjälper mig med min balklänning i eftermiddags, och provade lite. Det kommer att bli braaa~! Dock så börjar jag känna mig lite stressad, vi har studentbal på måndag (om en vecka alltså), och den är verkligen inte klar än. Men jag ska tillbaka på onsdag igen. Och sen säkert torsdag och fredag också. Åh. Eftersom den inte är klar alls än, så kan jag tyvärr inte visa några sneak-peaks, men jag kan säga att den är grön, och att jag kommer att se ut som om jag hör hemma i Sagan om Ringen. Åh. Dessutom frågade hon om jag ville vara med på en modevisning hon skulle ha, och visa upp den, kära nån! Klart jag ville. 
  Sedan tog jag och mamma vår nu mera traditionsenliga måndagskaffe. Det var mysigt. 

  Imorgon ska jag åka till Sjöviks folkhögskola och söka. Phew, sista sökningen. Måtte det gå bra. Det är tydligen asmånga jazzsångare som söker även där. Hittills har det varit runt fyrtiofem sökande till ungefär tre platser på de ställen jag sökt. Inte konstigt att man inte kommer in. Tyvärr. Men jag vet bara två resultat än, Ingesund (hoppas, hoppas, hoppas!!) och Sjövik kvar, då. 

  Jag fick ju dessutom för mig att jag ska sy min egen klänning till studenten. Herregud, jag har bara börjat! Och så måste jag fixa skor...

  Känns som att det är dags att börja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar