söndag 17 februari 2013

Inspiration

  Jag är så taggad på att sy!! Att göra mina egna kläder är verkligen något som jag skulle vilja satsa på, sömnad är ett sånt trevligt sätt att använda sig av för att få utlopp för sin kreativitet. Mitt lilla problem är ju då, som så ofta annars, tidsbristen. Med skola, pojkvän på distans, spelningar och rep om vartannat är fritiden ganska knapp. Jag får helt enkelt tänka långsiktigt och satsa på att börja med detta projekt till sommaren/hösten när jag flyttar. Efter sommaren kommer jag även förhoppningsvis att kunna investera i en viss sak som skulle vara till stor hjälp - en provdocka. Som nybörjare kanske det känns som en lite väl överdriven pryl att skaffa, men jag tror verkligen att det kommer bli en långsiktigt lönsam affär. Det skulle vara så sjukt mycket lättare, att bara latja lite med att sätta upp tygerna som man tycker se bra ut, och sen bara sy lite. Inte vara så himla begränsad till mönster, tänka själv. Och det är ju lite svårt att göra om man ska nåla på sig själv, speciellt som man inte kan få nån assistans. 
  I vilket fall som helst, så var det en video som jag såg på bloggen från butiken Ohlssons Tyger som fick mig så taggad på detta! Designern Jenny Hellström var på Nyhetsmorgon för ett par månader sen, och hennes bok är ännu ett must-have! Nu hoppas jag bara att jag kan få tag på en egen symaskin också...

V%C3%A5ga%20anv%C3%A4nda%20symaskinen%20-%20designern%20Jenny%20Hellstr%C3%B6m%20tipsar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar