lördag 8 december 2012

En musikstuderandes hetsigaste årstid

  Ja, nu är det minsann december, och tiden att blogga är liksom ännu mindre än förut. Julkonserter av alla dess slag var och varannan helg, varvat med julklappspyssel och annat mys. Nog är det fullt upp alltid, men jag klagar inte :3 Det här är en av de bästa tiderna på året tycker jag, och en av anledningarna är just den att man har så mycket roligt musikaliskt för sig. Nästa helg har vi t.ex. en av de årliga jul/luciakonserterna med Vokalensemblen, vilket ska bli jättemysigt. Första advent hade vi en, och den 22:a december har vi flera. Plus en flertal Luciatåg däremellan. Det är mysigt. ^^ Men, denna helg är jag faktiskt ledig! Helt fantastiskt. Så, jag tog tillfället i akt att gå på julkonsert i Arvika, så jag fick lyssna för ovanlighetens skull. Mycket trevligt :3 Resten av kvällen kommer att ägnas åt glögg, lussebullar, Greveholm (den gamla alltså) och en massa pussar. Och här kommer ett par bilder på uppsättningen ljusstakar jag och Magnus fixade av några flaskor. :3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar